תחומי הקבוצה »

ראיון עם ענבל בועז – מנהלת החטיבה החברתית בקבוצת שכולו טוב

הכירו את ענבל בועז, מנהלת החטיבה החברתית של קבוצת שכולו טוב. איך הגיעה לקבוצה, מה המוטו שלה לחיים ומה הן הפעילויות שקורות בחטיבה – כל התשובות נמצאות בראיון איתה >>

היי ענבל, מה שלומך?

"מעולה! שמחה לקחת חלק בקבוצת שכולו טוב"

יופי, אז ספרי לנו איך הגעת לקבוצה?

"במקצועי, אני מרפאה בעיסוק. הגעתי לקבוצה בעקבות מפגש מקצועי שהיה לי בשנת 2013 עם הגר אלוש – סמנכ"ל השיקום של הקבוצה, והיא סיפרה לי על תפקיד מעניין שמתפנה כמנהלת השיקום של התחום החברתי. על הקבוצה שמעתי כמובן עוד מקודם בתפקידים אחרים שעשיתי ושמחתי להצטרף ולקחת חלק בעשייה המדהימה של הקבוצה. בתחילת דרכי בקבוצה הייתי מנהלת השיקום של התחום החברתי ובשנתיים האחרונות אני מנהלת את כל התחום שכבר הפך לחטיבה גדולה."

אז למי שעוד לא מכיר, תסבירי לנו איך באמת עובדת החטיבה, אילו תפקידים קיימים בה? מה השתנה בה לאורך השנים?

"הפעילות מתחלקת כיום ל – 3 תחומי פעילות עיקריים, 'יאללה מבלים' בחברה הכללית וסווא בחברה הערבית, 'יאללה נפגשים' – נופשונים לצעירים עם אוטיזם ו'יאללה חוגים' – המתקיימים בתוך מרכזים לבריאות הנפש.

למעשה קבוצת שכולו טוב התחילה מהתחום החברתי! בשנת 2003 לעירד אייכלר, היום יו"ר הקבוצה, מאד הפריע שאנשים עם מוגבלות נפשית מבלים רק בתוך מסגרות הדיור שלהם או במועדונים סגורים בפאתי העיר ומודרים חברתית. הוא התחיל את השינוי. הוא ממש הגיע לדלתות של הוסטלים ומסגרות שיקום והזמין את מקבלי השירות לפעילות בפארק ולמסיבות ומועדונים. לאט לאט התחום גדל והגיע לעוד ועוד אזורים. היום ב"יאללה מבלים" ובסווא ישנם 26 מרכזי פעילות, 9 מהם בחברה הערבית. אחד המרכזים נותן מענה ייעודי למקבלי שרות מהקהילה הלהט"בית."

החטיבה אכן גדלה! אז בעצם למי שמצטרף, לאן הוא יכול להגיע?

"בעת ההצטרפות לתוכנית ובכל זמן נתון ניתן לבחור את הפעילות שרוצים לפי 4 פרמטרים: סוג הפעילות, סביבת הפעילות (פיזית בקהילה או במרחב הדיגיטלי), אופן הליווי בפעילות וכמובן המיומנויות והכלים שרוצים לרכוש או לעבוד עליהן בפעילות החברתית כמו למשל ניהול זמן לדוגמא.

במפגשים אלה, ניתן דגש על פיתוח ההיבטים החברתיים בחיי המשתתפים והצטרפות לקבוצות עניין ממוקדות או להכיר משתתפים אחרים שמעוניינים לבלות בקהילה בתיווך הרכז. כל הפעילויות מועברות על ידי מומחים בתחומם."

אז אולי באמת תספרי לנו קצת על התוכניות שיש בחטיבה?

"יש המון תוכניות שמטרתן באמת לאפשר בילויים ופנאי. לדוגמא יאללה נפגשים – זאת תוכנית שפיתחנו שמאפשרת נופשונים וסדנאות בכל הארץ שמלווים כמובן על ידי רכז וצוות מדריכים מקצועיים. הם מתקיימים כמעט בכל סוף שבוע במקומות מגניבים בכל הארץ – מרכזי הארחה, צימרים ולפעמים אפילו קמפינג.

מדהים. אז מה היית אומרת שמייחד את החטיבה שאת עומדת בראשה?

"החטיבה החברתית יודעת לתת מענה למגוון אוכלוסיות ברמות תפקוד שונות בלב הקהילה".

ומה את הכי אוהבת בעבודה שלך?

"את העבודה בתחומי הפנאי והחברה, שלדעתי, הם החשובים ביותר בתוך מארג ואיכות החיים של האדם. לא כולם מכירים בחשיבותם הם בפירוש עוד לא אמרו את המילה האחרונה. לא להרבה אנשים יש זכות לקחת בכך חלק."

איזה כיף. מה המוטו שלך?

"מחשבה יוצרת מציאות, ולכן צריך להעז לחלום בגדול!".

ולסיום, מה "הדבר הגדול הבא" של התחום?

"הדבר הגדול הבא שעליו אנחנו עובדים היום הוא ללא ספק פריצת המחסום הגאוגרפי ומתן מענה מקיף ופורץ במרחב הדיגיטלי , מרחב הכרויות לבילוי, הנגשת אירועים קהילתיים בהיקף גדול פי כמה מהיום, קיום סדנאות וקבוצות און ליין ובתחומים שונים ומגוונים".

תודה רבה, ענבל!

"תודה רבה לכם."

[poll]