קבוצת שכולו טוב זכתה בפרס החדשנות מארגון ה EASPD

מודל הפנאי שפותח בקבוצת שכולו טוב, זכה השנה בפרס מהארגון העולמי EASPD על שיטות חדשניות בתחום החברה והפנאי עבור אנשים עם מוגבלויות!

בתמונה: עופר כהן, הגר אלוש וענבל בועז בכנס במלטה, מקבלים את פרס החדשנות בהתרגשות רבה, מתראיינים ומציגים את המודל ואת הפעילות.

שמחים וגאים לבשר על אות הכרה נוסף מארגון EASPD העולמי! והפעם על מודל הפנאי בקבוצה עבור שיפור איכות חיים ושירותי תמיכה : ממילים לפעולה.

השבוע, עופר כהן מנכ"ל הקבוצה, הגר אלוש סמנכ"לית השיקום בקבוצה וענבל בועז מנהלת החטיבה החברתית בקבוצה, חזרו מהכנס השנתי של ארגון ה EASPD- ארגון הגג האירופאי לארגונים שעוסקים במתן שירות לאנשים עם מוגבלויות, שהתקיים במלטה והוקדש לנושא של איכות חיים. בכנס הוענק לקבוצת שכולו טוב פרס החדשנות למודל S.A.M.E שפיתחנו בקבוצה בתחום ההשתלבות וקידום חיי חברה ופנאי עצמאי ומשמעותי בקהילה!

ארגון ה-EASPD הינו ארגון הגג האירופאי לארגונים שעוסקים במתן שירות לאנשים עם מוגבלויות המייצג למעלה מ 10,000 המספקים שירותי ברחבי אירופה, ומוביל חדשנות במתן שירותים לאנשים עם מוגבלות תוך שימת דגש על קידום הכללה בקהילה.

תחרות Innovation Awards מתקיימת זו השנה השנייה ובוחרת מבין מאות מיזמים וגישות חדשות בפיתוח שירותים איכותיים לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם. שנה שעברה זכינו להיכלל מבין 25 מארגונים שונים באירופה, לאחת מהפרקטיקות המנצחות עם מודל היחידה המשלבת (הזכייה שלנו משנה שעברה באתר EASPD, לכתבה המלאה על הזכייה שלנו באתר לחצו כאן). השנה, האירגון יצא עם תחרות בנושא “Quality of Life & Support Services: From Words to Action” , איכות חיים ושירותי תמיכה: ממילים לפעולה, בה זכינו על מודל S.A.M.E (הזכייה שלנו השנה באתר EASPD).

הקבוצה זכתה בפרס עבור מודל S.A.M.E מודל שיקום חברתי, הכולל פלטפורמות דיגיטליות מתקדמות ומאפשר לאדם עם מוגבלויות לחקור את העדפותיו ורצונותיו בתחום הפנאי והחברה, לקבל מפה ייחודית של העדפותיו ומיומנויותיו, להתנסות בפעילויות פנאי בסביבות משתנות וברמות תמיכה גמישות, לשבור חסמים אישיים וסביבתיים ולהשיג חיי פנאי עצמאיים ומשמעותיים בקהילה. הקבוצה מספקת שירות לאלפי מקבלי שירות בוגרים, צעירים וילדים, הנהנים מיותר ממאות מפגשים חודשיים בפריסה ארצית. השרות מתקיים ייעודית גם לחברה הערבית וגם לקהילת הלהט”ב.

תחום הפנאי הוא תחום חשוב בחיים של כולנו. פנאי הוא הזמן שבו אנחנו עושים את מה שאנחנו באמת רוצים לעשות, בלי שום מטרה אחרת מלבד ההנאה האישית שלנו. מחקרים מראים שלחיי פנאי מספקים ומשמעותיים יש השפעה עצומה על הבריאות והרווחה הנפשית של כל אחד מאתנו, עם וללא מוגבלויות.

עופר כהן, מנכ"ל קבוצת שכולו טוב: "זוהי זכות גדולה עבורנו לזכות בפרס החדשנות של הארגון האירופאי EASPD מתוך מאות מיזמים חברתיים מובילים בינלאומיים בתחום החדשנות שהשתתפו בתחרות. מדובר בהכרה חשובה שרק מעצימה ומוכיחה עוד יותר את הצלחת המודל שיצרנו פה בישראל וכבר מוטמע בהצלחה במדינות אחרות בעולם. אנחנו בקבוצת שכולו טוב נמשיך לפעול לשינוי איכות החיים של א.נשים עם מוגבלויות, שילובם בחברה ושבירת הסטיגמות הקיימות בנושא. בשנים האחרונות יש ביקוש בארץ ובעולם ללמוד מודלים חדשים היוצרים שינוי אמיתי בנושא בריאות הנפש ואנחנו מארחים משלחות רבות מהעולם במטרה ליצור שינוי משמעותי גם במדינות אחרות".

"ההכרה של ה EASPD בתחום הפנאי בכלל ובפעילות שלנו בפרט כפורצי דרך ומשמעותיים בתחום קידום ההשתלבות וההכלה של אנשים עם מוגבלויות בקהילה היא משמעותית ומרגשת, וכרגיל יש כבר התעניינות של ארגוני שיקום מכל העולם במודל!" – הגר אלוש, סמנכ"לית שיקום בקבוצת שכולו טוב.

איזה מרגש!

קצת תמונות מהכנס:

כתבות נוספות

זוהי השנה הרביעית ברציפות שאנו זוכים בפרס ה IAUD והפעם בזכות המודל החברתי שלנו! כל הפרטים בכתבה
אירוע פתיחת השנה של קבוצת שכולו טוב בסימן #זו__השנה_שלי התקיים השבוע באווניו והגיעו אליו כ- 3000 מקבלי שירות! אנחנו עדיין מתאוששים, מקווים שנהניתם!
חברות, ארגונים ובעלי עסקים, אם אתם מחפשים מתנות לעובדים בכמויות גדולות הכוללות מיתוג ייחודי עבורכם- הגעתם למקום הנכון.