תחומי הקבוצה »

מה זאת תעסוקה נתמכת? – טל נויברגר

טל נויברגר (M.S.W) הוא מנהל התעסוקה הנתמכת הארצי של קבוצת שכולו טוב, תנו לו ספר לכם מה זאת תעסוקה נתמכת ומהו מודל ה P3. כל הפרטים בכתבה-

טל נויברגר (M.S.W) הוא מנהל התעסוקה הנתמכת הארצי של קבוצת שכולו טוב, ואחראי על הכשרתם המקצועית של צוותי התעסוקה הנתמכת, קשרי המעסיקים של הקבוצה וההתפתחות המקצועית של התחום.
טל הוביל את הצוות המקצועי אשר פיתח את הP3- מודל התעסוקה הנתמכת הייחודי של הקבוצה- ואת הטמעתו בכל המיזמים והפעילויות של הקבוצה.  
בנוסף טל הוביל את פיתוח מערך הקורסים והסדנאות המקיף של הקבוצה בנושאי תעסוקה כגון הכנה לשוק העבודה, השתלבות במקום עבודה חדש, קידום ופיתוח קריירה ועוד.
טל אחראי על מערך קשרי המעסיקים של הקבוצה אשר מקיים קשר עם מאות מעסיקים ויזם שמונה ירידי תעסוקה גדולים בכל הארץ לאנשים עם חסמים תעסוקתיים.
בשנתיים האחרונות טל ייצג את הקבוצה בהרצאות בכנסים בינלאומיים בגרמניה, צרפת והולנד, והינחה סדנאות הכשרה אינטנסיביות לצוותים של ארגוני שיקום בגרמניה וסין.
לטל יש תואר שני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בר-אילן, ובחמש השנים האחרונות משמש כחלק מצוות המדריכים של בית הספר לשיקום והחלמה בקריה האקדמית אונו, ובמסגרת זאת לקח חלק מרכזי בהתאמה ובהטמעה בישראל של התערבות הCSW (מיומנויות קוגניטיביות לעבודה) אשר פותחה בבוסטון והוטמעה בישראל ביוזמת קבוצת שכולו טוב.

מערך התעסוקה הנתמכת של קבוצת שכולו טוב אחראי על קידום השתלבותם התעסוקתית המוצלחת של מקבלי השירות של הקבוצה בשוק העבודה הטבעי. השירות מיועד הן למקבלי שירות אשר משתלבים תחילה במיזמי ההכשרה של הקבוצה, והן עבור מקבלי שירות אשר מגיעים ישירות לליווי של תעסוקה נתמכת.
מודל הP3 הוא מודל התעסוקה הנתמכת הייחודי שפיתחה הקבוצה, כחלק ממודל היחידה המשלבת. המודל מתבסס על עקרונות הליבה של מודל הIPS  שפותח בארה"ב, אך עם התאמות מקצועיות רבות למודל העבודה של שכולו טוב, אשר במסגרתו אין הפרדה דיכוטומית בין שירות התעסוקה המוגנת והנתמכת.
מודל הP3  כולל עשרות רבות של כלים מקצועיים יחודיים שפיתחה הקבוצה, אשר מתחלקים כולם לשלושה מעגלי פעילות מרכזיים:

P1-Preparation :  חיזוק המוטיבציה, האמונה ביכולת ומיומנויות העבודה הנדרשות להשתלבות בשוק העבודה. מעגל ההכנה מתמקד בשימוש ביחידות ההכשרה לקידום המוכנות האישית לשוק העבודה, הענקת כלים וידע על שוק העבודה, ויצירת "באזז"  על נושא השילוב התעסוקתי ביחידות ההכשרה של הקבוצה.

P2-Placement: סיוע במעבר של מקבלי שירות להשמה בשוק העבודה הטבעי. מעגל ההשמה מתמקד במתן כלים לחיפוש עבודה פרואקטיבי של מקבלי השירות, יצירת קשת רחבה של קשרי מעסיקים והזדמנויות השמה, ותמיכה מקצועית בשלבי החפיפה וההסתגלות למקום עבודה חדש.

P3-Progress: פיתוח קריירה וקידום תעסוקתי של מקבלי השירות, לפני ואחרי ההשתלבות בשוק העבודה. מעגל הקריירה מתמקד בפיתוח חזון תעסוקתי ותכניות קידום אישיות למימושו, קידום תעסוקתי בתוך מקום העבודה הנוכחי או לעבודה אחרת, וחיבור בין עבודה לפיתוח מקצועי שכולל לימודים, הכשרות וכו'.

מערך  התעסוקה הנתמכת של "שכולו טוב" שעובד לפי מודל ה P3 סייע בחמש השנים האחרונות להשתלבותם של למעלה מ1000 אנשים עם חסמים תעסוקתיים בשוק העבודה, במגוון רחב של ענפים תעסוקתיים ומשרות, כש95% מהם מרוויחים שכר מינימום רגיל ומעלה. אתם מוזמנים לפנות אלינו גם אם אתם מחפשים ליווי תעסוקתי מקצועי ואיכותי, וכמובן אם אתם מעסיקים שמעוניינים להעסיק עובדים מעולים שעברו הכשרה מקיפה ומקבלים ליווי תעסוקתי צמוד- ועל הדרך ליצור יחד איתנו חברה שמאפשרת הזדמנויות פתיחה שוות לכולם.

טל נויברגר, מנהל תעסוקה נתמכת ארצי         

[email protected]
  

[poll]