תחומי הקבוצה »

ראיון עם רינת אביב – מנהלת תחום סיפור חוזר

הכירו את רינת אביב, מנהלת תחום סיפור חוזר בקבוצת שכולו טוב. תפסנו אותה לשיחה קצרה שבה היא מספרת לנו איך היא הגיעה לנהל את התחום ומהם החלומות והאתגרים שלה.

היי רינת מה שלומך?

הכל מעולה! איך אתם?

אנחנו בסדר גמור, תודה. נשמח שתציגי את עצמך, ואיך הגעת לקבוצה?

קוראים לי רינת אביב, אני עובדת בסיפור חוזר כבר כמעט 7 שנים, התחלתי בתפקיד שטח שנקרא אחראית סוכנים, משם לעוד כמה תפקידים בדרך והיום אני פה, מנהלת את התחום של סיפור חוזר.

אוקי מעולה, ומה זה סיפור חוזר בעצם?

סיפור חוזר הוא רשת חנויות ספרים חברתית, בה אנחנו מוכרים ספרי יד שניה בכל מיני פלטפורמות במחיר אחיד של 25 ₪. הספרים נמכרים ב- 24 חנויות ברחבי הארץ, בנקודות מכירה בבתי עסק שונים (בתי קפה למשל) ובאתר אינטרנט שלנו, שהוא היום האתר הגדול ביותר לספרי יד שניה בישראל. אה, וגם אם יצא לכם לנסוע ברכבת ישראל, תוכלו לראות ספריות השאלה שלנו שנקראת "ספריה בתחנה".  

איך זה התחיל? איך השתלבו מקבלי השירות בתחום?

כל מקבל שירות יכול לבחור איפה פיזית הוא לוקח חלק בפעילות; בחנויות, כסוכן שטח ובהמשך אולי גם כסוכן רכבת."סיפור חוזר" התחיל במכירת ספרים בבתי קפה במדפים ייעודים עם סוכני שטח שהיו מסתובבים בין העמדות לנהל את המלאי בעמדה, עד שאחד ממקבלי השירות העלה כמה מהספרים לאי ביי, ראה שיש ביקוש מאוד גדול וככה הוחלט על בניית מאגר אינטרנטי, משם לאתר וחנויות והיתר היסטוריה.

מה מייחד את התחום שאת עומד בראשו?
הרבה דברים ? הצוות שעובד בו, התפיסה שאפשר לעשות התאמות שונות עבור האדם ולבנות לו חליפה אישית וכמובן הספרים שהם רקע מדהים לעבוד לצידו.

נשמע מהמם! מה את הכי אוהבת בעבודה?
אני מתה על הדינמיות – אף יום לא נראה כמו היום שקדם לו. וכמובן, המפגש הבין אישי בין מקבלי השירות ללקוחות.  

כייף לשמוע ? תגידי, מה מנחה אותך בחיים?
בחיים האישיים שלי? "חיה ותן לחיות", בעבודה "אין משהו שאי אפשר לעשות". שתי הסיסמאות שמובילות אותי. לגמרי דוגלת בהן.

כמה זמן "סיפור חוזר" קיימים?
בנובמבר נחגוג 12 שנים. לונג טיים!

מה המטרה העיקרית שלכם?

המטרה העיקרית שלנו, בדומה לכל "שכולו טוב" היא לשלב מקסימום אנשים בשוק העבודה החופשי ולאפשר להם דרך עולם העבודה השתלבות איכותית בתוך הקהילה. בנוסף, חשוב לנו לייצר לכל אדם תחושת מסוגלות ואמונה עצמית ביכולת שלו להתקדם ולכבוש עוד פסגות בחייו האישיים.

ותגידי, מה "הדבר הגדול הבא" של התחום?
להמשיך להגדיל את החשיפה של המותג ולהרחיב את מעגל הלקוחות של סיפור חוזר. בין אם זה בחשיפה לאתר ולחנויות, בין אם זה בהרחבת שיתופי הפעולה עם רשויות לספריות מקומיות למשל, או עם גורמים עסקיים. בנוסף, אנו תמיד עומדים מול האתגר של מתן שירות טוב עוד יותר ומהיר עוד יותר ללקוחות שלנו. בגדול האתגר המרכזי הוא להתאים את עצמנו לעולם שבחוץ – להיות מאתגרים ועומדים בסטנדרט המסחרי של רשתות ספרים אחרות, לא על חשבון השיקום ועל התהליך האישי שהאדם עצמו עובר. וזה איזון שכל הזמן צריך להתרכז בלשמור אותו. גם האלמנט הדיגיטלי – אנחנו עובדים עם מחשבים ומערכות ומצד שני רוצים לרוץ על זה ולהצליח לתת מענה גם למי שלא עובד עם מחשב. 

איך את חושבת שהתחום הזה משפיע על מקבלי השירות?
אני מאמינה שהוא מאפשר תעסוקה מכובדת, שמייצרת כמה שיותר הזדמנויות לרכוש עוד ועוד מיומנויות. אני מאמינה שעבודה עם ספרים עושה טוב.

לגמרי עושה טוב! שאלה אחרונה –  יכולה לאתר את אפשרויות התעסוקה הקיימות בתחום עבור מקבלי השירות?
סוכן ספרים, "ספרן" בספריות השאלה, תפקידי בק אופיס וניהול מלאי, הבנת נתונים, נותן שירות פרונטלי, מוכר אינטרנטי, תפקידי לוגיסטיקה במרלו"ג, סוכן רכבת, אחראי הכשרות (מדריך בחנויות). אצלנו, יש כל הרבה הרבה תפקידים, יש הרבה אופציות.. רק צריך לבחור.

תודה רבה!

[poll]