ממפעל מוגן לשוק החופשי- סיפורו האישי של דרבה

לכבוד היום הבינלאומי לזכויות לאנשים עם מוגבלויות, קיימנו ראיון קצר עם מקבל שירות שלנו לשעבר- דרבה. היכן התחיל ואיפה הוא נמצא היום? כל הפרטים בראיון >>

היי דרבה מה שלומך?

"מצוין תודה רבה!"

מעולה! ספר לנו- איך הגעת לקבוצת שכולו טוב?

"לפני כ- 4 שנים בשנת 2016, ביקשתי סל שיקום וקיבלתי הכשרה במפעל מוגן. כבר אז ידעתי שאני מסוגל לעשות יותר מזה וביררתי לגבי הכשרה מקצועית לשוק החופשי – תכנית מעברית שנקראת 'פריץ' במפעל קורינט של קבוצת שכולו טוב".

למי שעדיין לא יודע- קבוצה מעברית זו קבוצה בשוק החופשי שמטרתה להציע אפשרות קידום למשתקמים ולאנשים הזקוקים להכנה מעמיקה לפתח מסוגלות תעסוקתית שתסייע בשילובם העתידי המדורג מול הדרישות המתבקשות בשוק החופשי.

איפה עבדת? איך היה תהליך ההכשרה שלך?

"הגעתי לקבוצה מעברית- שלב ביניים כהכנה לשוק החופשי במחסן לוגיסטיקה של לוריאל פריז, שם הכרתי את רונן שליווה אותי לאורך כל הדרך בהכשרה. בהתחלה הרגשתי שזה יותר מידי שעות עבורי, לא עמדתי בלחץ ועבדתי מאד לאט יחסית לחברי העובדים, אבל לא וויתרתי. רונן ליווה אותי יד ביד ויחד, בנינו תכנית שיקום שמתאימה במיוחד עבורי. כל יום למדתי משהו חדש הקשור לעבודה והצלחתי לעשות הכל! קיבלנו המון תחומי אחריות והתחלתי להתמיד ולהנות מהעבודה".

וואו! כייף להרגיש שהכל אפשרי! תוך כמה זמן עברת לשוק החופשי?

"זה תהליך- בשנת 2018 קיבלתי קידום לעוזר מלווה קורס מחשבים דרך הקבוצה. במסגרת תפקיד זה לקחתי יוזמות חדשות והייתה לי אחריות רבה. זמן קצר לאחר מכן, מצאתי את עצמי רוצה יותר! רציתי לצאת לשוק העבודה החופשי ולהיות עצמאי, אז התחלתי לחפש עבודה עם רכזת התעסוקה שליוותה אותי. חיפוש עבודה זה תהליך בפני עצמו- עד שהגעתי לעבודה הנוכחית שלי- לקח לי 3 שנים".

מה היו הקשיים שלך?

"קודם כל מציאת העבודה- ניסיתי מספר עבודות במהלך 3 השנים האחרונות שלא צלחו מכל מיני סיבות. סירבתי להאמין שאחרי כל כך הרבה ניסיונות אצליח בסוף למצוא עבודה אבל לא וויתרתי והתעלמתי מרעשי רקע שאומרים לי 'למה לא' כמו: העבודה רחוקה, אני מתקשה בתחבורה ציבורית וכו' והנה היום- אני עובד בהרצליה כבר שנה וחצי וזו התקדמות מאד משמעותית עבורי!"

אין לנו ספק! מאד מרגש התהליך שעברת!  מה אתה עושה בתפקיד הנוכחי?

" אני עובד בחברת תש"ן – תשתיות נפט ואנרגיה, החברה מספקת מוצרי דלק לאזרחים ותפקידי הוא לעזור בהכנת חוזים, מיון, תיוק, קטלוג וסריקת המסמכים". 

אנחנו ממש שמחים לשמוע! מה למדת מכל התהליך? תן לנו מסר ממך למקבלי שירות

"הבנתי דבר חשוב מאד בכל התהליך הזה- תמיד צריך לתת צ'אנס להזדמנויות ודברים חדשים- רק טוב יצא מזה. אני חושב שלכל אחד יש את הקצב התקדמות שלו- אבל אם יש לך את הרצון והנכונות להתקדם אתה תצליח להשיג את המטרות והיעדים שלך! אני לא אומר שיהיה קל, כן? אבל את הגישה תמיד ניתן לשנות – 'רבים הם המכשולים, אך רבות יותר הפתרונות'!

ההכנה של קבוצה מעברית בקבוצת שכולו טוב היא הכנה מעולה! היא נתנה לי כלים פרקטיים להשתמש איתם בשוק החופשי, כמו למידה עצמית, לא לוותר בקלות, לבנות מטרות ולבצע משימות בשלבים לאט לאט.

כל ההתחלות קשות אין ספק בכך אבל בשביל להצליח-  מספיק שיהיה בן אדם אחד שיאמין בך ויש לך סיכוי גובה להצליח ולהתקדם!"

דרבה, אתה פשוט מרתק! תודה ששיתפת אותנו והענקת השראה!

שיהיה המון בהצלחה!

מה דעתכם על הסיפור האישי של דרבה- הגיבו לנו בתגובות

כתבות נוספות

תמיד כיף לעצור הכל ולשוחח עם מקבלי השירות שלנו! תפסנו לשיחה את אורי מקבל הכשרה תעסוקתית בקפה טוב סניף חיפה, שנתן לנו הצצה קטנה ליום בחייו
דרור, חבר נבחרת משפרי שירות חדרה, מקבוצת שכולו טוב, הצטרף לפני שנתיים ל"יאללה מבלים אחרת", ותפיסת עולמו השתנתה לחלוטין. עכשיו הוא מספר על הרגשות, התחושות ובעיקר ההצלחות לקחת חלק מהפרויקט המדהים 10X.
תמיד כיף לעצור הכל ולשוחח עם מקבלי השירות שלנו! תפסנו לשיחה את מיכל, שנמצאת במרכז ההכשרה התעסוקתי של דוכני המכירה TNX, והיא נתנה לנו הצצה קטנה ליום בחייה