למה לקנות יד שניה?

הידעתם? בעולם ישנו שפע אדיר של בגדים כך שגם אם יפסיקו לייצר בגדים מחר בבוקר יש בעולם מספיק בגדים ל 50 שנה הקרובות.

שנת 2022 הגיעה ואיתה שנת ההתפקחות והיערנות לסביבה ולזיהום שאנחנו בני האדם יוצרים. החלטנו לתת לכם כמה עובדות שאולי לא ידעתם על בגדים ואולי יגרמו לכם לרכוש בחנויות יד שניה כמו דנדשה למשל? ????

????תעשיית האופנה נחשבת לתעשייה השנייה הכי מזהמת בכדור הארץ ואחראית לפליטת 1.2 מיליארד טון פחמן דו-חמצני בשנה (יותר מפליטות ענפי התעופה והספנות גם יחד), לזיהום מקורות מים במקומות שונים בעולם בנוסף לתנאי העבודה הקשים בעיקר במדינות עולם שלישי.

????תעשיית הטקסטיל מעסיקה 25 מיליון בני אדם לערך, ברובן נשים שעובדות 12-18 שעות ביום לרוב בתנאי עבדות.

????מחקרים מדברים על כך שבפועל 80% מהזמן אנחנו משתמשים רק ב20% מהארון שלנו על בסיס קבוע העובדה הזאת לבדה ממחישה את הכמות העודפת שיש לנו בארון והדברים שאנחנו צורכים וקונים ולא באמת צריכים או משתמשים בהם.

????מאחורי כמעט כל בגד שאנחנו לובשים משתרך שובל ארוך של פגיעה סביבתית או חברתית.

????משום שאיכות הבדים כיום נחשבת נמוכה ממה שהייתה לפני 50 שנה כך גם חיי הבגד מתקצרים מה שהרבה פעמים יגרום לנו לזרוק ולקנות חדש במקום לתקן.

????כשאנחנו זורקים בגדים לאחר סידור הארון, הבגדים מגיעים למטמנות ומאחר ורוב הבגדים מכילים גם חומרים שלא מתכלים הם מחלחלים ומזהמים את האדמה ופולטים חומרים מסוכנים לאוויר.

????תהליך המיחזור הוא תהליך איטי, יקר ומתקיים באחוזים זניחים בלבד. במקרים בהם הבד עשוי מחומרים מעורבים לא ניתן למחזר כלל.

????תעשיית האופנה לא רק מזהמת את הסביבה, היא מחסלת את משאבי הטבע שלנו. לצורך ההמחשה – בשביל לייצר חולצת טי שרט אחת מכותנה צריך בין 2600-2700 ליטרים של מים שהיא בערך הכמות שאדם בתרבות המערבית שותה במשך שנתיים וחצי.

????תעשיית האופנה לא לבד, גם בתעשיות אחרות ניתן לראות צריכה מוגזמת ולא מידתית.

????בתעשיית מוצרי החשמל לדוגמא מיוצרים מידי שנה בעולם מיליארדי מוצרים אלקטרוניים ומאות מיליונים יוצאים משימוש. רק מיעוט מהמכשירים הישנים ממוחזר או מחודש, ורובם מצטברים בערמות של זבל אלקטרוני מזהם ומסוכן.

????קניית בגדים ומוצרים יד שניה לא רק שומרת על הסביבה אלא גם חסכונית, לרוב מוצרי יד שניה זולים יותר מחדשים. ברוב המקרים, רכישה של בגד יד שניה מצביעה על כך שהוא ייחודי ומכיוון שאופנה חוזרת על עצמה בצורת טרנדים, אנחנו למעשה רוכשים את אותם פריטים לאחר תקופה מסוימת שבה אותם פריטים "חזרו לאופנה".

????????????ניתן לומר שהעולם היום נמצא בתהליך שינוי חיובי בתפיסה האקולוגית לגבי אופנה והולכת ומתפתחת מודעות, אחריות צרכנית וצריכה מינימליסטית בעקבות כך גם נפתחות יותר ויותר חנויות יד שניה ואפילו קניונים  ליד שניה בלבד, הראשון בניהם הוא " ReTuna" שנמצא בשוודיה.

5 סיבות לרכישת בגדי יד שניה

למה לקנות יד שניה? עם ליהי הרשקוביץ מנהלת סניף דנדשה נתניה
השתכנעתם? כתבו לנו בתגובות מה דעתכם על רכישה בחנויות יד שניה!

כתבות נוספות

המשלחת מטוקיו הגיעה לביקור במסגרות השיקום וההכשרה של הקבוצה במטרה ללמוד ולקיים שיתופי פעולה!
בקבוצת שכולו טוב כולנו פועלים יחד יום יום במטרה לייצר אימפקט משמעותי ולקדם שינוי חברתי אמיתי בארץ ובעולם.
קבוצת שכולו טוב מביאה גאווה לאומית גם בימי המלחמה- בחודש שעבר, עופר כהן ואופיר פלג התארחו ביפן במטרה להציג את המודל הייחודי שפיתחנו בקבוצה ומיושם במדינות רבות בעולם.