תחומי הקבוצה »

החיים כמנהלת אזור – GOODJOB – ראיון עם עדנה

הכירו את עדנה ויגרובסקי, עובדת סוציאלית ומנהלת את אזור הצפון בגוד ג'וב. בעבר, שמעה על הפעילות של קבוצת שכולו טוב רק מחברים ומכרים, רכשה מתנות קטנות גדולות בדוכני TNX וספרים מסיפור חוזר- ורק כשהגיעה לעבוד בקבוצה הבינה באמת במה מדובר. חכמת הדיעבד קוראים לזה? ?

" כאשר חיפשתי עבודה ראיתי מודעת דרושים לתחום חדש המתפתח בקבוצה. כבר בראיון עבודה הרגשתי את ההון האנושי שמאפיין כל כך את הקבוצה וזה מה שמשך אותי להיות חלק ממנה. כל השאר היסטוריה!"

מה שלומך עדנה?

"מעולה! מה איתך?"

בסדר גמור! שמחים לראיין אותך. אז לפני הכול – מה זה 'GooDJob', ואיך הגעת לתחום הזה?

"גוד ג'וב הוא תחום העוסק בליווי אנשים עם חסמים תעסוקתיים בתהליך ההשתלבות במקום העבודה. הצטרפתי אליו ממש בתחילת הדרך כשהיינו תחום מאוד קטן. הסיבה שבחרתי דווקא בתחום הזה, הייתה האוכלוסייה שהיה לי איתה ניסיון מעברי המקצועי וכמו כן אתגרה ועניינה אותי העבודה על תחום חדש שיש לפתח. אני אוהבת להיות חלק מהקמה של דברים, לסלול את הדרך תוך מקום ליצירתיות וחופש עשייה".

מה המטרה העיקרית של התחום?

"ללוות אנשים תהליכים משמעותיים שיאפשרו להם ללמוד על עצמם, על הזהות המקצועית שלהם ובעיקר לאפשר את הקידום והפיתוח למרות החסמים התעסוקתיים. 'לתת לאנשים חכות ולא דגים' מציאת העבודה היא חלק מהתמונה הגדולה, מבחינתי המטרה העיקרית היא שהאדם יראה את הכוחות שבו, יזהה אותם וימצא את המסוגלות שלו לחיים עצמאיים".

מה לדעתך מייחד את התחום שלכם משאר התחומים?

"קודם כל אין כמו התחום שלנו! הצוות שלנו מורכב מנשים מקצועיות עם אהבה ענקית לעשייה בשילוב של הומור משובח. האיזון הזה מוביל לתוצאות המדהימות שיש לנו בשטח.

בנוסף, הליווי שלנו הוא תמיד בשיתוף עם מקבלי השירות, בגובה העיניים. אפשר לראות זאת בשילוב משפרי השירות בישיבות צוות, ראיונות עבודה, בימי הכשרה ובעשייה המתמדת שלנו בהתאם לדרישות וצרכי השטח"

נשמע מעניין! מה את הכי אוהבת בעבודה שלך?

"את העובדה שכמעט כל סניף של ארומה מחדרה צפונה יודע את שמי ואיך אני אוהבת את הקפה שלי (צוחקת) מעבר לזה, כל יום נראה שונה, אני כל הזמן בתנועה. התנועה הזו באה לידי ביטוי גם בתהליכים בתחום, בפיתוח הצוות ובתהליך השיקום שמקבלי השירות עוברים ואין כייף מזה!"

תתני לנו הצצה- מהו הדבר הגדול הבא של התחום?

"אם אחשוף אותו פה ייהרס כל המתח והכיף ? אבל בגדול הרבה מהפעילות שלנו היא במטרה לשבור את תקרת הזכוכית תוך שימוש במודלים שונים של תעסוקה נתמכת".

מהם האתגרים שלך בעולם השיקום?

"אנחנו חיים בחברה שמצד אחד מאוד רוצה לקדם גיוון והכלה בארגונים, אך מנגד ישנן הרבה מאוד תוויות ודעות קדומות. מעסיקים חוששים להעסיק מפחד שאינו בהכרח מבוסס. כמו כן, מקבלי שירות רבים מגיעים עם חסמים פסיכולוגים רבים- אחד האתגרים העיקריים הוא חוסר האמונה בפוטנציאל התעסוקתי שלהם".

איך את חושבת שהתחום משפיע על מקבלי השירות?

"מקבלי השירות שלנו, בזכות הליווי המקצועי של הצוות, מבינים שהם יכולים הרבה יותר ממה שהם חשבו. במקרים רבים אנחנו הגורם היחידי שבקשר עם מקבל השירות ומתוך הקשר והתמיכה יוצאים דברים מדהימים! הרבה ממקבלי השירות עובדים בעבודות שרק חלמו עליהם. יש מי שדוחף אותם קדימה ובעיקר מי שמחזיק להם את היד לאורך כל הדרך". 

וואו! מהמם! ספרי לנו 5 דברים שלא יודעים עליכם

  1. "כל אחת מהתחום עוברת כ-6 בתי קפה, ושותה כ-10 כוסות קפה ביום.
  2. לעומת רוב הארגון שעובד עם משרד הבריאות, אנחנו עובדות עם משרד העבודה והרווחה ונותנות שירות לאנשים עם קשיים קוגניטיביים, פיזיים, וקשיים חושיים.
  3. כ-96% ממקבלי השירות שלנו המשולבים בשוק העבודה עובדים בשכר מינימום ומעלה
  4. החלב האהוב על הצוות הוא חלב אורז שקדים.
  5. כיום, רב הפעילות שלנו היא בצפון הארץ (אבל … זה נכון רק לרגע בו כתבתי התשובות, מישהו אמר "הדבר הגדול הבא"? ).

סקרנת אותנו! תודה רבה עדנה היה לנו העונג לראיין אותך, אין לנו ספק שזה לא הראיון האחרון שלנו איתך!

"תודה לכם, אני מזמינה כל אחד מאתנו לקחת חלק להפוך את המקום שאנחנו חיים בו לטוב יותר. לא רק לקוות שיהיה טוב אלא לפעול למען זה".

תודה!

[poll]