תחומי הקבוצה »

החיים כמנהלת שיקום "כלב טוב" – חן שיר-רן

הכירו את חן שיר-רן! מרפאה בעיסוק במקצועה, מנהלת השיקום הארצית של תחום כלב טוב ועובדת בקבוצת שכולו טוב כבר 6 שנים! מתוכן שנתיים וחצי עבדה כרכזת בתחום החברתי ולאחר מכן, עברה לנהל בתחום השיקום בכלב טוב.

עבודה עם אוכלוסיות עם חסמים חברתיים ו/או תעסוקתיים לא זרה לה כלל. לחן עבר עשיר בעבודה עם ילדים במעון לנשים מוכות, אנשים המתניידים על כיסאות גלגלים או קביים ובני נוער עם אוטיזם.

מה זה אומר עבורך להיות מנהלת שיקום של כלב טוב?

"להיות מנהלת עבורי זה לחשוב כל הזמן איך עוד אפשר לפתח את השירות שאנו נותנים. כמנהלת שיקום עלי לוודא שכל מקבלי השירות שלנו מקבלים את הליווי השיקומי הטוב והמתאים ביותר עבורם, והתפקיד הזה מסב לי גאווה רבה". הלכה למעשה, חן עובדת צמוד לאנשי הצוות שלה, ומעבירה הדרכות ותכנים מקצועיים הרלוונטיים לתהליכי השיקום.

מה היית אומרת שהם האתגרים שאת מתמודדת איתם ביום יום?

"האתגר הוא איך לצאת מהקופסה ולהיות כמה שיותר יצירתית. למה? כי האתגר היומיומי הכי משמעותי הוא למצוא את הדרך להשתלבות המתאימה ביותר עבור כל אדם. יש מודל תעסוקה בכלב טוב שמגדיר את אופן ההכשרה. הוא כולל הולכת כלבים ואפיקי התפתחות, אך בעבודה עם מקבלי השירות אנו נתקלים בצרכים שלא תמיד מתיישבים בדיוק בהתאם למודל הכללי. זה מצריך מאתנו להיות יצירתיים באופן יומיומי ולנהל שיח פרטני עם מקבלי שירות על הצרכים שעולים וכך נולדים תפקידים חדשים. דוגמאות לתפקידים שפיתחנו הם אחראי שירות לקוחות ואחראי ריכוז הולכות. בצורה זו יש יותר תפקידים, שמאפשרים למקבלי שירות להתנסות במגוון רחב של מיומנויות עבודה, בנוסף למיומנויות הנרכשות מתוך העבודה עם הכלבים."

בכל עבודה יש משהו שפחות מתאים לנו. מה הכי מתסכל אותך בעבודה?

"הנסיעות", מאחר והצוותים מפוזרים ברחבי הארץ- מבאר שבע ועד חיפה יש לחן נסיעות ארוכות. היא מתייעלת ומעבירה את זמן הנסיעה בשיחות עם הצוות שלה, פותרת בעיות וזמינה להתייעצות, "אני לא זוכרת נסיעה שהיא ללא שיחות עבודה".

לא פשוט. מצד שני, מה מביא לך שמחה בעבודה?

"הרבה דברים משמחים אותי בעבודה! למשל, כשמקבלי שירות משתפים בהצלחות שהם חוו" חן מספרת שהשיתוף מצד מקבלי השירות יוצר תחושה של חיבור ושותפות וזה יוצר הרגשה טובה לשני הצדדים. בנוסף, שכשיש עבודת צוות טובה זו סיבה טובה לחייך- "הצוות שלי יודע לתמוך, להתייעץ, לעזור ולתת גיבוי אחד לשנייה, תמיד!". הדבר שהכי משמח את חן היא העובדה "שהעבודה בכלב טוב מאופיינת בהרבה עצמאות בשטח והיכולת להשפיע ולהניע זה בהחלט משהו שאני מאחלת לכל אחד בעבודתו".

לסיום, האם יש משהו שלא יודעים עליך?

אל תגלו לאף אחד… אבל… עדיין (!) לא אימצתי כלב ?

[poll]