תחומי הקבוצה »

יום בחיי עמית- מקבל שירות במותגים היצרניים

מקבלי השירות הם הדמויות המעניינים ביותר, ותמיד כיף לעצור הכל ולשוחח איתם. תפסנו לשיחה את עמית שנמצא במרכז ההכשרה התעסוקתית של 'מפעל מוגן' קורינט בבאר שבע, ונתן לנו הצצה קטנה ליום בחייו. מוזמנים לקרוא ?

היי עמית! מה שלומך?
"מצוין! תודה רבה!"

נשמח אם תציגי את עצמך במשפט קצר ?

"אז אני עמית בן 49 מבאר שבע, רווק".
מהמם! כמה זמן אתה חלק מקבוצת שכולו טוב?

"הגעתי לקבוצת שכולו טוב לפני כ-5 שנים ומאז החיים שלי נראים יותר טוב!"

איזה יופי! למה בחרת במותגים היצרניים לעבור את התהליך השיקום שלך?

"למען האמת, זה המקום היחידי שהתאים ליכולות שלי ומאפשר לי להיות איש צוות ולקבל על עצמי אחריות. מתייחסים אליי כמו לאיש צוות- חוץ מהשכר הכל דומה".

ספר מעט על התפקיד שלך, ושגרת היום שלך?

"בתחילת דרכי בקבוצת שכולו טוב (אי שם בשנת 2015), לא ידעתי לאן הגעתי, הצמידו אותי לאיש צוות ולחבר מהמפעל. לאט לאט, נכנסתי לתלם ולשגרת עבודה מלאה הכוללת ציפויים לשוקולד, ואריזת קופסאות ומהר מאד המנהלים שמו לב שאני מתקדם יפה בעבודה ועברתי לייצור. למדתי איך מייצרים כל שוקולד ומה ההבדלים בינהם – חלב רגיל, לבן ומריר ובנוסף, כיצד מייצרים את התוספות של השוקולדים כמו: פצפוצי אורז, סוכריות, פעם אפילו עשינו עם ביגלה ומלח.

זמן קצר לאחר מכן, תיקי מנהלת התפעול שלנו שמה לב להשקעה המרובה והיכולות שלי ושאלה האם אני מסכים להיות ראש צוות במפעל- כמובן שהסכמתי והיום אני בתפקיד עם אחיות בפסי הייצור של המפעל בין אם זה הלחמות, הדפסת תאריך ו/או בייצור.

איך נראית שגרת היום שלי? כשאני מגיע בבוקר, בעקבות הקורונה מודדים לכולנו וחתימת בריאות, אני לובש סינר, כפפות וכובע ושואל איפה זקוקים לי. כל יום אני לומד עוד דבר חדש על המוצרים, ותהליך הייצור. כראש צוות, אני עוזר להוביל את צוות העובדים והתהליך, במידה ומישהו מעקב את פס הייצור אני פונה אליו בצורה נעימה ומבקש שישנה את התנהגותו. במידה ואני לא מצליח לשנות את התנהגות המעקב אני מעביר את הבעיה לטיפול של הצוות השכיר.

אני מרגיש שהייעוד שלי זה להיות ראש צוות, יש לי יכולות ניהול טובות ואני אוהב לעשות את זה. עדיין לפעמים יש לי בעיות סמכות – כלומר, קשה לי כשאומרים לי מה לעשות, אבל אני לומד 'לבלוע את הצפרדע' ולהמשיך בעשייה, כי צורת העבודה היא יעילה ואנחנו תלויים אחד בשנייה. ברגע שמישהו לא עובד- פס הייצור נתקע".

ואוו תודה ששיתפת, זה היה מאד מעניין! יש סיבה שבחרת דווקא בתחום הזה?

"אני סתגלן אני יכול להסתדר בכל סיטואציה, במקום חדש אם אני לא מסתדר אני שואל מישהו מהנמצאים ומסתדר. המפעל חיזק אותי כמו שהוא מחזק כל עובד ופה מצאתי את עצמי עושה משהו שאני אוהב ויודע. מאתגרים אותי כל יום מחדש ואני אוהב כשאני מצליח לעמוד בלחצים".

איזה מיומנויות רכשת מאז שהגעת לקבוצת שכולו טוב, האם יש תחומים בהם אתה מרגיש שהתקדמת?

"למדתי להיות אחראי, עדיין לומד מהי משמעת עצמית ולקבל סמכות אבל יחד עם זאת, למדתי להביע את דעתי במידה ואני ממש לא מסכים עם ההוראות. בנוסף למדתי להיות יצירתי יותר ולהסתגל בקלות לכל סיטואציה. בנוסף לעשיה במרכז ההכשרה 'קורינט', אני הולך ל'יאללה מבלים'- שם למדתי שהשמים הם הגבול- אנחנו נהנים יחד ומבלים יחד וכל הזמן מתפתחים. השתתפתי גם בנבחרת של משפרי השירות- שם עשינו סיעור מוחות ותכננו פרויקטים מיוחדים כמו כנס של משפרי השירות מכל הארץ, למדתי שיש לי יכולות טובות בניהול משא ומתן, אני יודע כיצד לקבל את האחר ויש לי יכולות דיבור ופרזנטציה גבוהה.

בקורונה למדתי להסתדר עם עצמי הרבה בזכות מפגשי הזום שהתקיימו באתר! השתתפתי בכל זום כמעט שהיה מלבד לפעילות גופנית".

נראה שההכשרה במפעל והקבוצה בכלל מפתחת אותך! מה אתה הכי אוהב בהכשרה במפעל?

"אני מכיר אנשים חדשים, מפתח את יכולת שלי, נהנה מהאנשים סביבי וגם מהצוות הניהולי. אני מרגיש שאני מנצל את היכולות שלי ושואף גבוה. כעת, לאחר 5 שנים בקבוצה אני מרגיש מוכן ומחפש עבודה בשוק החופשי והצוות עוזר לי לקדם את זה".

במה אתה הכי גאה שהצלחת?

"כשהצמידו לי מתמודד חדש להעביר לו סדנה על פסי הייצור, אני גאה שאני מצליח להעביר את הידע שלי, אני מנחה סיורים למתעניינים ולקבוצות פה ונהנה מזה מאד- לא קרה שבן אדם שהעברתי לו סדנה כזו לא הצטרף למפעל".

גאווה! איזה כייף! מה הכי מאתגר אותך בתפקיד?

"מאתגר אותי להיות ראש צוות ולדאוג לכל הפרטים והציוד שאנשים צריכים, בזמן שאני עצמי מתמודד עם קושי". 

5 דברים שלא יודעים עליך ואתה רוצה שידעו למשל – מה אתה אוהב לעשות? מהם התחביבים שלך?

  1. "יש לי יכולת הקשבה טובה – אני לומד להקשיב ולא להתערב, רק כשמסיימים לדבר אני עונה ומייעץ.
  2. פעיל מאד ברשתות חברתיות ובאינטרנט
  3. אני רוצה לעבוד בשוק החופשי בתחום השיקום ולפתוח סוכנות פרסום לאנשים שמתמודדים עם אתגרים נפשיים ולשווק הרצאות.
  4. אני אוהב לפרגן!
  5. יש לי הבנה עיוורת עם ראשי הצוותים האחרים -אנחנו מסתכלים אחד על השני בעיניים וכבר יודעים אם יש תקלה/ בעיה ומגיעים להושיט יד לעזרה".

מה אתה עושה מעבר לשעות העבודה?

"אני עושה אימוני כושר בסטודיו, זומים עם חברים והרצאות שונות, משחקים במחשב ואיך לא- הולך למפגשים ב'יאללה מבלים'".

תודה רבה עמית היה לנו כייף לראות, לשמוע ולהבין לעומק על תפקידך!

[poll]