יום האוטיזם הבינלאומי

בכל שנה, ב-2 באפריל מתקיים יום המודעות הבינלאומי לאוטיזם המוכר ע"י האו"ם.

בכל שנה, ב-2 באפריל מתקיים יום המודעות הבין לאומי לאוטיזם המוכר ע"י האו"ם.
סמל יום המודעות הינו פאזל בצורת לב ומטרת היום הינה קידום ההסברה והמודעות לאוטיזם, לטיפול בו ולהגברת המודעות לאנשים עם אוטיזם. יום המודעות מאופיין בצבע הכחול ומקובל להאיר אורות כחולים ביום זה.

חשוב לציין כי המונח הספקטרום האוטיסטי משקף את העובדה שלמרות שלאנשים עם אוטיזם יש מכלול קשיים בתחומי תקשורת, חברות, דמיון או גמישות המחשבה, כל אחד מהם נמצא במקום אחר על הרצף ולכן אין שני אנשים עם אוטיזם זהים זה לזה. ישנם אנשים על הספקטרום האוטיסטי שיהיו מסוגלים לחיות חיים עצמאיים, בעוד שאחרים תמיד יהיו זקוקים לסיוע ותמיכה.

היום כבר ידוע שאוטיזם הוא טווח רחב של בעיות התפתחות, ולא רק אחת, לכן הוא מכונה לרוב הפרעה על הספקטרום האוטיסטי (ADS). הורים לילדים על הספקטרום האוטיסטי מרגישים הרבה פעמים כי החברה לא מבינה את ההתמודדות של ילדיהם, וגם שלהם, בשל בורות לגבי מאפייני המחלה ותסמיניה, על כן מצוין יום זה על מנת להעלות מודעות ומאופיין באירועים כמו תוכניות טלוויזיה על אנשים עם אוטיזם וחייהם, הרצאות מיוחדות, כרזות להגברת מודעות תערוכת אומנות ויצירה של אנשים עם אוטיזם ועוד ועוד.

כדי להתגבר על הסטיגמות על אנשים עם מוגבלויות, אנו מזמינים אתכם לקרוא את הכתבה הבאה- מהי סטיגמה עצמית ואיך אפשר להפחית אותה?

מה דעתכם על יום זה? כתבו לנו בתגובות!

 

כתבות נוספות

המשלחת מטוקיו הגיעה לביקור במסגרות השיקום וההכשרה של הקבוצה במטרה ללמוד ולקיים שיתופי פעולה!
קבוצת שכולו טוב מביאה גאווה לאומית גם בימי המלחמה- בחודש שעבר, עופר כהן ואופיר פלג התארחו ביפן במטרה להציג את המודל הייחודי שפיתחנו בקבוצה ומיושם במדינות רבות בעולם.
משפחות יקרות, בזמנים מורכבים אלה ולאור הצורך שעלה מכם, חשוב לנו לאפשר לכם ולמשפחותיכם גם קצת מקום לאוורור והפוגה. זה הזמן לצאת, להכיר ולהנות בחנוכה 🕎✨