תחומי הקבוצה »

ראיון עם רעות מרגלית- רכזת תעסוקה נתמכת מותגים יצרניים!

"הגעתי לתחום בריאות הנפש לגמרי בטעות ו-התאהבתי!" הכירו את רעות מרגלית, רכזת תעסוקה נתמכת בחטיבת המותגים היצרניים- "candle house" שראש העין. לפני יותר מ 4 שנים היא התחילה את הכרותה עם עולם השיקום כאשר הייתה 'משלבת' ב "אנוש" כפר סבא שם התאהבה בתחום והבינה שתרצה לעבוד בתחום הזה כל חייה

שנתחיל בראיון? מה שלומך רעות?

"מעולה תודה, כן נתחיל!"

יופי! אז ספרי לנו, היכן התחלת את תפקידך והיכן אתה היום?

"התחלתי את העבודה במפעל בראש העין. כשהגעתי לתפקיד ליוויתי 5 מקבלי שירות בשוק החופשי ואת רוב היום העברתי בתפעול והיכרות עם מקבלי השירות. היום מלווה למעלה מ 20 מקבלי שירות שמשתלבים בעבודה בשוק החופשי."

ואוו! ספרי לנו- מה זה אומר להיות רכזת תעסוקה נתמכת, מה התפקיד שלך מול מקבלי השירות בקבוצה?

"אנחנו עוברים ביחד תהליכים שונים של להבין מה מעניין אותם ומה כוללת העבודה בחוץ, מה הכיוון שלהם מבחינת תעסוקה ואיך הם יכולים להגיע להגשמה עצמית.

בין מגוון הדברים שאני עושה במסגרת התפקיד, העברתי גם קורס תעסוקה נתמכת בו 5 ממקבלי השירות הצליחו להתגבר על פחדים וקשיים שניהלו אותם והשתלבו בעבודות שונות בשוק החופשי."

עבודה עם סיפוק! מה הסיבה שבחרת בעבודה הזאת?

"בחרתי בעבודה זאת כיוון שעולם בריאות הנפש מאוד מסקרן אותי ונותן לי תחושה של עשיה משמעותית, עם ערך מוסף."

מדהים! ספרי על הצלחה שלך בתחום התעסוקה

"אני מלווה מקבל שירות, בתפקוד גבוה, שנמצא שנתיים במפעל ולא האמין בעצמו שיוכל להתקדם מהמפעל לעבודה בחוץ. מצד אחד מאוד רצה להתקדם, אך מצד שני לא האמין שעם כל הקשיים שלו יצליח להחזיק מעמד באיזושהי עבודה קבועה.

עברנו תהליך מאוד ארוך ביחד, כולל השתתפות שלו בקורס תעסוקה שהעברתי. כשסיימנו את הקורס הוא התחיל להפתח קצת לרעיון והופתע לגלות שיש מגוון גדול של עבודות, שאולי יוכלו להתאים לו. בשיתוף פעולה עם אחיו, שמאוד קרוב אליו, הצלחנו לעזור לו להעז ולנסות. הוא התחיל לעבוד בחוץ פעם בשבוע והיום, 8 חודשים אחרי, משתלב בעבודה 3 פעמים בשבוע ופעמיים נוספות מגיע למפעל, לבקשתו, כדי להשאיר מקום יציב ובטוח, שהוא מכיר."

איזה כייף! ומנגד, ספרי על אתגר הכי קשה שלך בתחום

"למצוא מעסיקים שמוכנים להתגמש לגבי שעות וימים של עבודה, כדי שהמשרות יתאימו גם למקבלי שירות שלנו. במקביל, לעזור למקבלי שירות להתגמש בימים והשעות שהם רוצים, כדי להקל על מציאת עבודה."

וביום יום עם אילו אתגרים את מתמודדת?

"הרבה פעמים, גם מקבלי שירות ולעיתים גם גורמי תמיכה שונים שלהם, מסתכלים על הליווי שלנו קצת בתור חברת השמה. באים בבקשה של תמצאי לי עבודה וזהו. קשה להם להבין שמציאת העבודה היא תהליך משותף שהמטרה בסופו של דבר היא שהשילוב יהיה ארוך טווח ומתאים להם בדיוק. ושהליווי הוא לא רק במציאת עבודה, אלא ממשיך לאורך כל העבודה שלהם, כל עוד הם מרגישים שהם זקוקים לו."

אכן נשמע מאתגר, מה הייחודיות בתפקיד שלך?

"הייחודיות בתפקיד שלי היא העבודה מול מגוון רב של קהלים וממשקים. הקשר שלי הוא מול מקבלי השירות, מול המעסיקים, מול גורמי ליווי ותמיכה של כל אחד ואחד ממקבלי השירות שאני מלווה ובסופו של דבר שכל אחד ירגיש שהוא מקבל יחס אישי, אליו הוא ראוי."

מה הדבר שהכי מתסכל אותך בעבודה?

"מעסיקים שנאטמים ברגע ששומעים מי האוכלוסייה שאני עובדת איתה. ומקבלי שירות שמרגישים מיואשים ומתקשים לקבל את העניין שמציאת עבודה היא עניין של תהליך, ולא משהו שמצליחים למצוא ברגע."

מה הדבר שהכי משמח אותך בעבודה?

"לראות מקבלי שירות שהצליחו להתגבר על המחסומים, השתלבו בשוק החופשי ולהבין איזה שינוי מדהים זה עשה להם. 

וכמובן לשמוע מעסיקים שמרוצים מהעובדים ששולבו אצלם. שבזכות עבודה מצוינת של מקבלי שירות, כבר לא חוששים מלעבוד עם אוכלוסיות מיוחדות ואפילו מספר מעסיקים שביקשו לשלב אצלם מקבלי שירות נוספים מרוב שהם מרוצים."

מאד משמח! לסיום, ספרי לנו 5 שאת רוצה שנדע עלייך ואולי לא יודעים?

  • "את הקפה שלי, אני שותה רק ממכונות
  • המאכל השנוא עלי- אבוקדו
  • העונה האהובה עלי היא החורף
  • מכורה לקול הגלים המתנפצים בים
  • הצבע האהוב עלי הוא טורקיז

בונוס: הגעתי לתחום בריאות הנפש לגמרי בטעות ו-התאהבתי!"

לגמרי בטעות- אנחנו התאהבנו בך ? תודה רבה על הריאיון שיהיה המון בהצלחה!

[poll]