ידע מניסיון- מהו הידע הייחודי שלנו?

אתם שואלים- ידע מניסיון עונים! והפעם על הפרק- מה הידע הייחודי של קבוצת ידע מניסיון?

לאחר שפורסמה הכתבה הראשונה של הדיון שלנו, קבוצת בעלי ידע מניסיון. נוצר רעש ועיניין גדולים סביב הקבוצה. מקבלי שירות החלו להתעניין בה ולרצות להצטרף אלינו. ואילו נושאים חדשים הן מצוות נותני השירות והן ממקבלי שירות החלו להגיע ולבקש את נקודת המבט הייחודית לנו. אז קודם כל בקצרה: אנחנו קבוצת בעלי ידע מניסיון מקבוצת שכולו טוב. שבעה משתתפים בעלי ידע מניסיון בהתמודדות עם מגבלה נפשית ובעלי ניסיון חיים רב. אנו מגיעים מחמש ערים בארץ: ב"ש, חיפה, חדרה ירושלים ות"א. מידי שבוע נדון בנושא או שאלה שאתם בחרתם עבורינו. בוחרי הנושא יכולים להיות אנשי צוות, מקבלי שירות או כל אדם אשר מעוניין בנקודת המבט הייחודית לנו באותו נושא. בעזרת המנחה שלנו ניר שבי, מנהל מערך ידע מניסיון בקבוצת שכולו טוב ואדם עם מגבלה נפשית בעצמו ננסה לענות בצורה מקצועית וליצור דיון כנה ויצירתי.

הנושא שבחרנו היום מתוך שטף השאלות והנושאים אשר הגיעו אלינו הוא: "מה הידע הייחודי שלכם"?

הנושא אשר בחרנו היום בא להסביר שתי נקודות מבט על קבוצת בעלי ידע מניסיון. מצד אחד הוא בא להסביר ולהמחיש לנו חברי הקבוצה את הכוח והעוצמה של הקבוצה הייחודית שלנו. ומצד נוסף הנושא ייתן לקוראי הכתבה ולמוזמנים לשלוח לנו שאלות ונושאים עד כמה הם יכולים להשתמש בידע מהניסיון הייחודי לנו, ובתקווה ידובב עוד אנשי צוות ומקבלי שירות לשלוח לנו נושאים ושאלות אשר מעניינות אותם ומעוניינים בתוצר הדיון שלנו בנושא.

תחילה נחשוב מי יכול לשאול אותנו?

חילקנו תחילה את אנשי הצוות בכל תחום לשלושה.

· אנשי המטה של התחום – מנהלות התחומים ומנהלות השיקום של התחום

· המנהלים של התחום – הנהלים של היחידות ומדריכי מנהלי השטח

· מנהלי השטח של התחום – העובדים אשר פוגשים ועובדים עם מקבלי השירות ביום-יום.

פרסנו את התחומים אשר יש בקבוצת שכולו טוב. והכי חשוב תהינו האם מישהו מתוך מערך ידע מניסיון יכול לשאול אותנו שאלות: זה אומר כביקורת עצמית על מערך ידע מניסיון.

מה יכולים לשאול אותנו?

התחום הראשון שנבחר הוא: TNX. וחשבנו לעצמנו האם יש שאלה או נושא בתחום שאיש מטה של התחום יכול לחשוב לעצמו:"וואו, אני חייב לדעת מה חושבים על כך מקבלי השירות?"

השאלה הראשונה שהעלנו היא:"מה אתם המוכרים בדוכנים מייצגים בדוכן?". חשבנו שזוהי שאלה מעולה ולכן מיקדנו אותה. אם מגיע מנהל עיסקי של תחום ושואל "מה אתה עושה פה בדוכן?

מה אנחנו יכולים לענות שייתן נקודת מבט ייחודית בתשובה לשאלה?

תחילה חשבנו שאנו יכולים להסביר למנהל העיסקי שאנו מייצגים רעיון של שילוב בקהילה (הרי הדוכן הוא במרכז הקהילה), ומצד שני אנו מוכרים בדוכן.

אחד ממנהלי המטה שעשוי לשאול את השאלה עשוי לענות אני שמח/ה שאתה מוכר בדוכן, אך האם יש שוני בין הדוכן שלך לבין הדוכן קוסמטיקה 20 מטר לצידך? התשובה שחשבנו עליה היא שהדוכנים שסובבים אותי הם היעד הבא שלי. אם כך למה לא לעבור לדוכן אחר כרגע. "מפני שבדוכן TNX של שכולו טוב אני מרגיש לצד המכירה והעצמאות "תחושת חממה".

חשבנו שחשוב שנגיע לדוכן בלבוש ייצוגי ונדע להסביר על המוצרים. הבנו שתחושת החממה שהדוכנים מעניקים לנו דורשת מאיתנו להגיע לדוכן בצורה מכובדת.

שמנו לב שלשאלות שאנשי המטה עשויים לשאול אותנו ענינו בסיפורים אישיים. וואו, הבנו כמה כוח יש לסיפור אישי וכמה אפשר ללמוד ממנו. בכלל אומנות השימוש בסיפור האישי היא תמצית השימוש בידע מניסיון. כך הבנו שאומנם שני הדוכנים הרוחקים 20 מטר אחד נהשני בקניון הם "אותו דבר", אך בזכות החוויות של מקבל השירות שמתוארות ע"י סיפורים אישיים מצליחים נותני השירות לשמר תחושת חממה במקביל לדוכן אשר מתנהל כמו כל דוכן אחר בקניון.

עברנו לחשוב על הייחודיות של "יאללה מבלים אחרת". מצד אחד אתה מבלה במרחב החברתי טיבעי ומצד שני אתה מבלה בעיקר עם חבר'ה שכמוך. בנוסף הדגשנו את השוני בין המועדונים המסורתיים של 4 קירות לבין "יאללה מבלים אחרת" אשר הבילוי הוא במקום חברתי טיבעי וגם יש לך תחושת חופש אמיתית. כשהעמקנו בתפיסת החופש, הבנו שהחופש הוא להיות כמה זמן שמתאים לך עם אנשים שכמוך (אנשים עם מגבלה). אנשים אלה מכירים אותך ומקבלים אותך עם המגבלה שלך וכך אתה מרגיש חופשי גם מבחינת האנשים שאיתך וגם אתה מבלה במקומות בילוי חברתיים טיבעיים.

עברנו לאחד החבר'ה שהוא שכיר בתחום "כלב טוב". שאלנו אותו:" איך אתה נכנס לביתם של הלקוחות שאת הכלב שלהם אתה מוציא לטיול?". הוא ענה שיש לו מפתחות של הלקוחות. בנוסף הבחור מכלב טוב סיפר כיצד בעלת בית סומכת עליו עם החפצים בבית וכמובן ען הכלב. ציינו עם חיוך ענק שקודם כל איזה יופי שבימנו חבר'ה עם מגבלה מקבלים מפתחות לבתים פרטיים ויותר מזה הבנו את עומק האמון שיש לבעלי הבית בחבר הקבוצה שלנו והנה שוב ניהננו מכוחו של "הסיפור האישי". וכמה יכולת יש לסיפור האישי לשבור סטיגמה. עוד הדגשנו שהקשר עם הלקוחות לא פחות חשוב מהקשר עם הכלבים.

בחור נוסף בקבוצה סיפר שהוא אחראי חנות באחת מחניות סיפור חוזר. שאר חברי הקבוצה העריכו ביותר את היכולות שלו ושיבחו אותו. אבל עיקר הדברים אשר למדנו מהסיפור הזה שלקוחות מגיעים לקנות ספרים ויש שעות לא מעטות ביום בהם גם מנהל המשמרת וגם המוכרים הם מקבלי שירות, הבנו כמה מתקדמות התפיסות של שכולו טוב.

הדגשנו שאנחנו מעצם הסיפורים הקטנים שלנו. מסיפור חוזר, מ TNX ו"מיאללה מבלים אחרת" יכולים מעצם קיומנו שוברים את הסטיגמה החברתית ובנוסף גם הסטיגמה העצמית נשבר מעצם ההתפתחות האישית של כל אחד מאיתנו.

ואחד הדברים הכי חשובים שהדגשנו שלחשיפה האישית של כל אחד מאיתנו יש קצב אישי. ואסור לדחוק אף חבר לחשיפה כל עוד הוא לא מוכן אליה עדיין.

הבנו שלכל איש צוות יש מה ללמוד מאיתנו, לא משנה מה תפקידו. חשוב שחשנו יחד שלכל סיפור אישי שלנו יש כוח אדיר מלנפץ סטיגמות ועד ללעזור לנו להתפתח באופן אישי מעצם השיתוף בסיפור.

ניר שבי, מנהל מערך ידע מניסיון קבוצת שכולו טוב

יש עוד שאלות שתרצו לשאול את מערך ידע מניסיון? כתבו לנו כאן בתגובות

כתבות נוספות

קבוצת משפרי השירות שלנו ממערך ידע מניסיון נפגשו כדי לדון על יום הזיכרון, העצמאות והקשר שביניהם והגיעו לתובנות מעניינות.
מה זה אומר נפש בשבילנו, איך היינו מגדירים מגבלה נפשית ומה המשמעות של נפש בריאה ובגוף בריא עבורנו? - קבוצת חברי ידע מניסיון עם התשובות לשאלות שלכם.
מה היא קבלת החלטות משותפת ואיך מערך ידע מניסיון בקבוצה מטמיע לתוך הקבוצה קבלת החלטות משותפת בצורה ייחודית המתבצעת בשטח?