הכלבים כאמצעי או כמטרת השיקום?

חן שיר-רן, מנהלת שיקום של כלב טוב, הגיעה ללייב מעניין ביותר – האם כלבים הם אמצעי או מטרת השיקום. בואו לצלול לעולם תוכן מרתק במיוחד!

אתם אוהבים כלבים? האם אתם רוצים לפתח קריירה בעבודה עם כלבים?

חן שיר-רן, מנהלת שיקום של כלב טוב, הגיעה ללייב מעניין ביותר באתרנו והסבירה- האם כלבים הם אמצעי או מטרת השיקום. מי שעוד לא מכיר, "כלב טוב" הוא תחום בקבוצת שכולו טוב, המכשיר מקבלי שירות להפוך להיות דוג ווקרים – אנשים המוליכים כלבים ומוציאים אותם לטיול.

אז האם העיסוק עם כלבים צריך להיות האמצעי בדרך לשיקום או מטרת השיקום?.

מה זה עיסוק? ניתן לחלק את ההגדרה של המונח עיסוק לשני חלקים – ה- DOINGN משלב בתוכו את צורת העיסוק, המרכיבים הניתנים לצפייה והאופן שבו העיסוק משפיע על החיים. וה-BEING היא החוויה האישית של מעורבות בעיסוק.

ניתן להבחין בשלושה מעגלים המשפיעים על התפקוד: האדם – למשל, מה היכולות שלי והכישורים שלי? הסביבה – איפה אני עובד (סביבה פיזית), מה סביבת האנשים שנמצאים לידי (סביבה אנושית ועוד)? והעיסוק , העשייה עצמה – מה אני עושה.

התפקוד היומיומי שלנו מושפע מכל אחד מהמעגלים הללו ביחד- העיסוק יושפע מהכישורים, הסביבה תשפיע על היכולות שלי, הרצונות שלי ישפיעו על בחירת העיסוק. אלו הן רק דוגמאות הממחישות כי כל אחד מהמעגלים – אדם, עיסוק, סביבה – והחיבור ביניהם ישפיעו על האופן בו אני מתפקד.

אם כך, האם העיסוק עם כלבים בכלב טוב, הולכת הכלבים, היא האמצעי להשגת מטרות השיקום התעסוקתי או המטרה התעסוקתית עצמה?

תעסוקה עם כלבים – עיסוק כאמצעי

– באילו מצבים לדעתכם עבודה עם כלבים יכולה להיות אמצעי להשגת מטרות שיקום תעסוקתי?

– מי האנשים, שגם אם לא רואים את עצמם מפתחים קריירה של כלבנות, יכולים להיתרם מהצטרפות לכלב טוב?

אם אתם אנשים שעוסקים בעבודה עם כלבים, אוהבים כלבים ומתרגלים כמובן מיומנויות 'כלבניות' (תקשורת כלבית וכד'), מעבר לכך אתם גם מפתחים ומתרגלים יכולות וכישורים מגוונים אחרים כמו לקיחת אחריות, ניהול זמנים, התמדה, התמצאות במרחב ועוד. כישורי עבודה אלו רלוונטיים ויסייעו בכל עבודה אחרת. את היכולות הללו לומד האדם דרך העבודה עם הכלבים.

תעסוקה עם כלבים – עיסוק כמטרה

– באילו מצבים לדעתכם עבודה עם כלבים היא מטרה תעסוקתית?

– מה שירות כלב טוב ייתן לאנשים שעבורם עבודה עם כלבים היא מטרה ורוצים לפתח קריירה כלבנית?

אם את/ה רואה עצמך לוקחת חלק בעיסוק עם כלבים כמטרת על, במסגרת כלב טוב אפשר להתמקצע בעולם הזה ולצבור מידע רב על הכלב – כמו ללמוד את שפת גופם של כלבים, מה טוב

להם. בנוסף, לפתח מומחיות והתמקצעות בעבודה מעשית עם מגוון רחב של כלבים והעשרה בנושאי אילוף ועוד.

לסיכום, תעסוקה עם כלבים יכולה להיות גם כאמצעי וגם כמטרת השיקום התעסוקתי – תלוי בבחירתו של האדם. ההחלטה יכולה להשתנות, בהתאם לצרכים של האדם ולאופן שהוא רואה את חייו והתפתחותו המקצועית. לצפייה בלייב המלא לחצו כאן.

רדליך, ד., & שרויאר, נOccupation and Performance (PEOP) -Environment-Person. (2006). The Model and its application in Israel/אדם סביבה עיסוק וביצוע: מודל עיסוקי 2005 .כתב עת ישראלי לריפוי בעיסוקH127.-, H113

כתבות נוספות

שירות תעסוקה נתמכת הינו שירות המסייע לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בהצלחה בעולם העבודה. בשירות תעסוקה הנתמכת מקבלי השירות זכאים לליווי החל משלבי הכנה דרך שלב חיפוש העבודה ובהמשך לאחר ההשתלבות במקום העבודה.
מפעל מוגן, מיועד לאנשים שאינם מסוגלים או מעוניינים להשתלב בשוק העבודה הטבעי באופן עצמאי ומעוניינים בהכשרה ותמיכה לצורך פיתוח קריירה ומציאת עבודה.
אם אתם מחפשים עמותה שתסייע לכם להשתלב בשוק העבודה החופשי ובקהילה, הגעתם למקום הנכון! אנחנו מבטיחים לאפשר לכם את כל מה שדרוש על מנת שתוכלו לעבור תהליך מרתק של הכשרה מותאמת אישית, ולסייע לכל מקבל שירות לבנות חיים איכותיים ומשמעותיים עבורו עם מבט אל העתיד תוך שאיפה להביא למימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד ואחת. הצטרפו אלינו למסע משותף!