האם אתם פועלים במודעות?

פעולה מודעת היא פעולה מתוך תשומת לב למעשים שלנו, לרגשות שאנו חשים, לכוונות ולתחושות שלנו בזמן אמת. מה היתרונות והחסרונות של פעולות אלו?

מודעות עצמית היא היכולת להבין איך אנחנו נראים ונשמעים ומציגים את עצמנו לעולם, ההבנה של מעשינו, לא רק של היתרונות אלא גם של החסרונות והמגרעות שלנו, לדעת במה אנחנו בולטים ובמה צריכים להשתפר.

מה היתרונות בלפעול מתוך מודעות?

מודעות עצמית היא הבסיס לתחושת ביטחון עצמי וערך עצמי. ומאפשרת לנו להפעיל חשיבה, התבוננות כלפי עצמנו וכלפי הסביבה. הבחירה במודעות עצמית מאפשרת לנו להיות בערנות לעצמנו ולסגל התנהגות מושכלת וגמישה.

מה מפריע לנו? במה אנו עסוקים?

רוב היום דעתנו מוסחת ואנחנו עסוקים במחשבות שלנו, בעיקר מחשבות הנוגעות לעבר או לעתיד שלנו. מחשבות אלה לא תמיד מועילות ועלולות לגרום לחשיבת יתר.

חשיבת יתר שונה מפתרון בעיות משום שהיא אינה ממוקדת פתרון אלא התבוססות בבעיה עצמה. היא גם שונה מלמידה משום שהיא אינה מובילה לנקודות מבט חדשות על המצב. ההבדל בין הדברים הוא לאו דווקא כמות הזמן המושקע במחשבות, אלא האם יש להן אפקט מועיל או לא.

תרגול מודעות מסייע ביצירת מרחב התבוננות בהווה באופן מכוון ולא שיפוטי. במהלכו מתברר לנו עד כמה ההווה חומק מאיתנו במחשבות על העבר וציפיות לעתיד. ההתבוננות הזו מאפשרת לנו פתיחות, יציבות ושחרור מהרגלים מעכבים.

תרגול לחזרה ל"כאן ועכשיו":

קחו 10 דקות ושבו בגב זקוף (אפשר לשים מוזיקה נעימה)

הורידו את הסנטר לכיוון החזה והתחילו להתמקד בנשימה

המחשבות יגיעו, התבוננו בהן וקבלו אותן

עם המחשבות שבאות והולכות נסו לחזור לנשימה שלכם

תרגלתם? ספרו לנו מה הרגשתם בתגובות

לצפייה בשידור המלא לחצו כאן

פעולה מודעת עם ארז קקון אחראי סניפים אשקלון בTNX 

כתבות נוספות

שירות תעסוקה נתמכת הינו שירות המסייע לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בהצלחה בעולם העבודה. בשירות תעסוקה הנתמכת מקבלי השירות זכאים לליווי החל משלבי הכנה דרך שלב חיפוש העבודה ובהמשך לאחר ההשתלבות במקום העבודה.
מפעל מוגן, מיועד לאנשים שאינם מסוגלים או מעוניינים להשתלב בשוק העבודה הטבעי באופן עצמאי ומעוניינים בהכשרה ותמיכה לצורך פיתוח קריירה ומציאת עבודה.
אם אתם מחפשים עמותה שתסייע לכם להשתלב בשוק העבודה החופשי ובקהילה, הגעתם למקום הנכון! אנחנו מבטיחים לאפשר לכם את כל מה שדרוש על מנת שתוכלו לעבור תהליך מרתק של הכשרה מותאמת אישית, ולסייע לכל מקבל שירות לבנות חיים איכותיים ומשמעותיים עבורו עם מבט אל העתיד תוך שאיפה להביא למימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד ואחת. הצטרפו אלינו למסע משותף!