מה לעשות בכדי לצאת מתקיעות?

לפעמים החיים מציבים לנו אתגרים, ולעיתים עמידה במקום נראית לנו הדרך הטבעית להתנהל ושם אנחנו נשארים. הטעות הנפוצה במצבים אלו היא להמשיך באותה הדרך שפעלנו בתקווה שאיכשהו, מתישהו זה יסתדר. אז מה אנחנו צריכים לעשות כדי לצאת מאזור הנוחות?

כשאנו במצב של תקיעות, לעתים אנחנו לא מצליחים לראות את ההזדמנות לצמיחה. כדי לצאת מהמבוי הסתום עלינו לנוע באופן הדרגתי לעבר מקום חדש בחיינו.

הצבת מטרות היא הצעד הראשון בדרך ליציאה מתקיעות. כשיש מטרות- יש ציפיות, כשהן לא מתממשות אנחנו מתאכזבים וקיים פער בין הציפיות או התוכניות שלנו לבין מה שקורה בפועל. דבר זה פוגע ביכולת השלווה והסיפוק שלנו ונוצרת תחושת תקיעות.

תחושת התקיעות גוררת איתה הלקאה עצמית וקיפאון, תחושת כישלון וחוסר ביטחון עצמי.

שלב חשוב בדרך להשגת היעדים הוא לדעת קודם כל מה אנחנו רוצים להשיג? הגדרה נכונה, ברורה ואיכותית של המטרות עוזרת לנו להבין בדיוק לאן נרצה להגיע ועוזרת לנו להגשים אותן. השלב הנוסף הוא זיהוי דפוסים, תבניות, מגבלות וחסמים שעומדים בדרכנו בדרך להשגתן.

 תחילה, רצוי להציב מטרות קטנות, ממוקדות וקצרות טווח על מנת שנוכל למודד את ההתקדמות שלנו ולדעת מתי אנחנו במקום הרצוי כך שנוכל להציב יעדים גדולים יותר עבורנו.

חשוב לזכור שלעיתים על מנת שנוכל לצאת מתחושת התקיעות עלינו לצאת מאזור הנוחות שלנו, לעשות ויתורים ופשרות.

התרכזו כל יום בפעולה אחת שמקדמת אתכם ורשמו בטבלה:

הצלחתם? חשוב לקחת את הזמן ליהנות מההצלחה, הסיקו את המסקנות והקפידו לבחון את ההתקדמות שלכם אל עבר מטרות חדשות.

להעמקה בתוכן מזמינים אתכם לצפות בשידור הלייב המלא שהתקיים על יעל שטרן מאסטר ב NLP-

מה לעשות בכדי לצאת מתקיעות – LIVE

כתבות נוספות

שירות תעסוקה נתמכת הינו שירות המסייע לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בהצלחה בעולם העבודה. בשירות תעסוקה הנתמכת מקבלי השירות זכאים לליווי החל משלבי הכנה דרך שלב חיפוש העבודה ובהמשך לאחר ההשתלבות במקום העבודה.
מפעל מוגן, מיועד לאנשים שאינם מסוגלים או מעוניינים להשתלב בשוק העבודה הטבעי באופן עצמאי ומעוניינים בהכשרה ותמיכה לצורך פיתוח קריירה ומציאת עבודה.
אם אתם מחפשים עמותה שתסייע לכם להשתלב בשוק העבודה החופשי ובקהילה, הגעתם למקום הנכון! אנחנו מבטיחים לאפשר לכם את כל מה שדרוש על מנת שתוכלו לעבור תהליך מרתק של הכשרה מותאמת אישית, ולסייע לכל מקבל שירות לבנות חיים איכותיים ומשמעותיים עבורו עם מבט אל העתיד תוך שאיפה להביא למימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד ואחת. הצטרפו אלינו למסע משותף!