אקטיביות ויוזמה

עד כמה אתם אקטיביים ויוזמים בחיים האישיים שלכם? בואו ללמוד איך לקחת את חייכם צעד אחד קדימה להצלחה

לקחת יוזמה היא היכולת להתגבר ולהניע תהליך מתחילתו ועד סופו ולהוביל תהליכים.

חשיבה פרואקטיבית (יוזמת) וחשיבה ריאקטיבית (תגובתית):

חשיבה פרואקטיבית מסתכלת קדימה אל העתיד, ומתווה את דפוס הפעולה שלנו על פי האירועים הצפויים להתרחש. חשיבה ריאקטיבית פועלת בדרך ההפוכה: הפעולות שלנו מתבצעות כתגובה לאירועים שקרו ולא באופן יזום.

אקטיביות ופרואקטיביות – חריצות ערנות ובעל אופי להנעה קדימה. מתייחס להתנהגות יוזמה והובלה לשינוי כולל פעילות והכנה למצבים למעשה השתלטות על מצב ולא רק הסתגלות אליו.

ריאקטיביות – אמונות מגבילות כלפי עצמינו וויתור מראש  "אני לא יכול…." "לעולם לא אצליח….." כלומר, במצב הזה אנחנו כבר בטוחים שאנחנו לא יכולים.

בואו ננסה להפוך את המשפטים הבאים לחיוביים יותר:

 "אני לא יכול לעשות דבר" – "ישנם דברים שאני יכול ללמוד לעשות אבל כרגע לא כי מעולם לא התנסיתי בהם" "אני אבדוק איך אני כן יכול לעשות את זה".

"כזה אני" –   אמונות מגבילות לגבי עצינו, לא לנסות מראש  – "אני אנסה גישה/דרך אחרת"

"הוא מרגיז אותי מאוד" – "זה הכעיס אותי אבל האם שווה להתרגז בגללו?" האם בגלל זה ייהרס לי כל היום?"

"לא יאשרו לי במקום העבודה לעשות את הדברים האלה" – "אני אחשוב על דרכים ועל דברים שכן יאשרו לי ואניע לפעולה בדברים שתואמים את הסיטואציה והמקום"

חמשת עקרונות ההצלחה (לקוח מ NLP):

שלב ראשון – דעו מה אתם רוצים – קבעו איזושהי תוצאה מוגדרת ומדויקת מראש. למשל "אני רוצה בעוד שנה מהיום…" בעוד שנתיים מהיום אני רוצה להשכיר דירה לבד" המטרה כאן היא להבין ולהיות מודעים לשאיפות ולרצונות שלנו.

שלב שני – עשו את מה שצריך לעשות ונקטו פעולות – לבקש עזרה, להתייעץ עם אנשים, לבדוק מקומות, לנסות להבין מה צריך בשביל להשכיר דירה לבד. זהו השלב של העשייה. מחויבות למטרה – כאן חשוב לעמוד במטרות שהצבנו לעצמינו אם אמרנו שהיום נחפש דירות והצבנו לנו מטרה אז נעמוד בה.

שלב שלישי – היו ערים, חדדו את החושים – האם זוהי התקדמות או עמידה במקום? התקדמתי? אני בדרך הנכונה. לא התקדמתי? מה אני עושה לא נכון? כלומר כאן זה הזמן להקשיב ולמדוד את ההתקדמות שלנו ולחשב את דרכינו מחדש במידה ולא זיהינו התקדמות.

שלב רביעי – התגמשו – גמישות היא הכרחית – כשאנחנו מתגמשים אנחנו יכולים למצוא המון דרכים להצלחה הגמישות נובעת מהיכולת להעשיר את המפה שלנו לעומת מצב שאנו נצורים במקומנו ולא רואים מעבר. כשאנחנו מגלים גמישות אנחנו מגלים דברים שלא היינו מודעים להם. גמישות היא להבין את השטח אחרת ולהיות מוכנים לשינויים ומצבים בלתי צפויים.

שלב חמישי –  לצאת לדרך מתוך גישת ההצלחה ואמונה – הגישה היא זו שתכתיב את האופן שבו נפעל. גישת ההצלחה נותנת את ההקשר למחשבות שלנו.
אם אנחנו בגישה של: "אני לא יודע אם זה יצליח, אני צריך לבחון את זה" – אז הסיכויים שנצליח נמוכים. לעומת זאת, אם נהייה בגישה של: "אני אצליח ויהי מה" או "אני אצליח בכל מחיר" – בד"כ גם נגיע אל התוצאות שנרצה.

לטיפים נוספים איך נהיים אקטיביים ויוזמים בחיינו צפו בשידור המלא של אורטל אוסקר רכזת תעסוקה נתמכת מאזור באר שבע ב TNX – אקטיביות ויוזמה.

כתבות נוספות

שירות תעסוקה נתמכת הינו שירות המסייע לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בהצלחה בעולם העבודה. בשירות תעסוקה הנתמכת מקבלי השירות זכאים לליווי החל משלבי הכנה דרך שלב חיפוש העבודה ובהמשך לאחר ההשתלבות במקום העבודה.
מפעל מוגן, מיועד לאנשים שאינם מסוגלים או מעוניינים להשתלב בשוק העבודה הטבעי באופן עצמאי ומעוניינים בהכשרה ותמיכה לצורך פיתוח קריירה ומציאת עבודה.
אם אתם מחפשים עמותה שתסייע לכם להשתלב בשוק העבודה החופשי ובקהילה, הגעתם למקום הנכון! אנחנו מבטיחים לאפשר לכם את כל מה שדרוש על מנת שתוכלו לעבור תהליך מרתק של הכשרה מותאמת אישית, ולסייע לכל מקבל שירות לבנות חיים איכותיים ומשמעותיים עבורו עם מבט אל העתיד תוך שאיפה להביא למימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד ואחת. הצטרפו אלינו למסע משותף!